Excellent mod CII K

Här finns inlägg om gevär med förkomprimerad luft.
Post Reply
Potashan

Excellent mod CII K

Post by Potashan » Tue Jan 08, 2019 10:24 am

Hallå Hallå! Helt ny här på forumet så lyckas inte riktigt förstå sökfunktionen:) men hoppas på att ni kan hjälpa mig ändå.

Har som sagt ett excellent mod CII

Har väll ett par frågor jag vill ha besvarade ang denna klenod till luftvapen.

Går det hitta exakt tillverkningsdatum? Om inte, under vilka år tillverkades dom?

Allmän historia om dem.

Sist men inte minst, finna det andra sätt att kontakta Arnheim förutom Mail? Jag är i stort behov reservdelar så som packningar, ombyggnads sats för gummipackningar och såklart rundkulor 5,4cal. Allt vilket armheim har. Men får inget svar via deras Mail.

Mvh Jonathan

PeterP
Nyfiken

Re: Excellent mod CII K

Post by PeterP » Tue Jan 08, 2019 6:22 pm

Grattis till att ha en sån klenod i samlingen!

Det är nog svårt att få tag på Arnheim, följande står på allabolag: Likvidation beslutad 2012-03-20.
Det finns dock fortfarande ett nummer registrerat på dom som du kan testa om du vill: 08-19 58 03

Jag hade nog kollat med hurricane eller progunner (www.cb-sport.se) om dom kan få tag på kit att sälja till dig.

Potashan

Re: Excellent mod CII K

Post by Potashan » Tue Jan 08, 2019 10:05 pm

Tack!:) hmm ja det var svårt att hitta info om Arnheim. Hittade bara en som de har och där stod det nämligen att det fortfarande saluför och tillverkar reservdelar i den mån det går.

Progunner ringde jag igår, inget resultat då de köpte grejjerna av armheim förr sa dem:/ men de hade inget kvar tyvärr. Hurricane har jag iof inte testat, får prova att ringa numret du angav och hurricane imorgon. Vore ju kul att då iordning på geväret, skulle nog våga säga att det är orginalpaxkningarna som sitter i nu. Läder och snustorra är dem :D

Post Reply

Return to “Luftgevär (PCP)”